Automašīnas uz šosejas | Foto: Edijs Pālens / LETA
Pieprasījums pēc kravu transporta uz Baltijas valstīm ir tuvu «trekno gadu» līmenim, aģentūrai LETA pauda transporta, ekspedīcijas un noliktavas pakalpojumu kompānijas SIA «Arfi Line» valdes loceklis Artis Bierands.
Pēc viņa teiktā, nākotnes perspektīvas nozarei ir, protams, atkarīgas no daudziem un dažādiem ģeopolitiskajiem un starptautiski ekonomiskajiem, ka arī vietējiem faktoriem, ko uzņēmuma kompetencē nav regulēt. Tiesa, Latvijas mērogā būtu izceļami trīs galvenie faktori, kuri gan patlaban, gan nākotnē ietekmēs nozari.
«Kā pirmo noteikti jāmin kvalificēta darbaspēka trūkumu. Nav pietiekoši daudz jaunu šoferu. Uzņēmums varētu gribēt palielināt autoparku, bet nav kvalificēta darbaspēka, tāpēc jau pašreiz pārvadātāji ne tikai izmanto šoferus no Ukrainas, Krievijas, Baltkrievijas, bet pat arī no Filipīnām. Protams, lai izmantotu darbaspēku, kas nenāk no Eiropas Savienības ir jāpielāgojas dažādām likumdošanas normām, kas bieži, it sevišķi mazajiem pārvadātājiem, ir stipri sarežģīti, līdz ar to attīstība vai nu nav iespējama vai ir stipri traucēta. Otrkārt, noteikti jāmin, ka gribētos sagaidīt uzņēmējdarbību veicinošu un labvēlīgu attieksmi no Valsts ieņēmumu dienesta (VID). Jāatzīst, ka VID nespēja laikus administrēt PVN un laikus citiem darījuma partneriem sniegt informāciju, ka kāds no darījuma partneris ir «šaubīgs» jeb «PVN atmazgātājs», tā vietā izmeklēšanu par to pārliekot uz uzņēmēju pleciem un paralēli tiem aizturot PVN atmaksu, var novest pie liktenīgām sekām un it sevišķi mazāku, godprātīgu nodokļu maksātāju bankrota. Vai tāds ir Latvijas veiksmes stāsts? Treškārt, bez sekām noteikti nepaliks iecerēta akcīzes nodokļa palielināšana naftas produktiem Latvijā, kur, visticamāk, vislielākie ieguvēji būs uzņēmēji Lietuvā. Tai pat laikā uzņēmējiem Latvijā pieaugs izmaksas, kuras būs jākompensē, ceļot produktu cenas – līdz ar to arī starptautiski kļūstot mazāk konkurētspējīgiem,» klāstīja uzņēmuma valdes loceklis.
Vienlaikus viņš atzina, ka šobrīd kopumā nozarē valde optimisms. «Tas saistīts arī ar daudziem lieliem nākotnes projektiem, kur noteikti būs vajadzīgi loģistikas pakalpojumi, piemēram «Rail Baltica» izbūve, kā arī lieliem starptautiskiem uzņēmumiem ienākot un investējot Latvijā un Baltijā (piemēram, «Lidl», IKEA). Domāju, šis gads noteikti būs labākais kopš 2008.gada, tāpat mērens optimisms saglabājas ari par nākamo gadu. «Arfi Line» ir veiksmīgi pārvarējis gan «treknos gadus», gan krīzi, līdz ar to mana pārliecība ir, ka galvenais ir ātri mācēt adaptēties jaunai tirgus situācijai un prasībām, uzticēties saviem sadarbības partneriem, kā arī darbiniekiem, veidojot ar tiem kvalitatīvas un atbildīgas ilgtermiņa attiecības. Ja tas izdodas, tad neviena krīze nevar būt šķērslis saprātīgai un ilgtspējīgai uzņēmuma attīstībai, jo loģistika būs un loģistiku vajadzēs vienmēr,» skaidroja Bierands.
«Arfi Line» pērn strādāja ar 14,049 miljonu eiro apgrozījumu un 492 836 eiro peļņu. Uzņēmums dibināts 2007.gadā, tā pamatkapitāls ir 2844 eiro. Uzņēmums vienādās daļās pieder Filipam Zīlem un Bierandam.
Raksta avots: šeit.
Jaunākie komentāri